t_page
کد خبر: ۴۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹
عصر فارس گزارش می‌دهد:
اصلی‌ترین هدف از برگزاری نمایشگاه‌های موضوعی به‌ویژه نمایشگاه محصولات تکنولوژی‌بر را می‌توان ارائه آخرین پیشرفت‌ها، معرفی دقیق‌تر این محصولات و خرید بهتر مشتریان عنوان کرد اما عرضه کالاهای دست دوم در نوع خود نوبری است که مصداقش در نمایشگاه بین‌المللی فارس جای بسی تامل دارد.

به گزارش عصرفارس، آیا عقلایی است مسافتی نسبتا طولانی از مرکز شهر تا یکی از شهرک‌های حوالی شهر را به امید خرید جنسی مرغوب با قیمتی مناسب طی کنی و خرید شما تنها به یک فالوده شیرازی ختم شود؟

یکی از اصلی‌ترین اهداف برگزاری نمایشگاه‌های موضوعی به‌ویژه نمایشگاه محصولات تکنولوژی‌بر را می‌توان معرفی آخرین پیشرفت‌ها، معرفی دقیق‌تر این محصولات و خرید بهتر مشتریان عنوان کرد که سبب ایجاد جذابیت‌هایی در موضوع و در نتیجه اقبال مشتریان برای مراجعه به نمایشگاه می‌شود.

موضوعی که شهروند شیرازی در برگزاری همزمان چهاردهمین نمایشگاه رایانه، الکترونیک و ماشینهای اداری و دومین نمایشگاه بین­المللی تلفن همراه، تبلت و لپ­تاپ در محل دایمی نمایشگاه­های بین­المللی فارس مشاهده و انگیزه‌ای برای مراجعه به نمایشگاه و رفع مایحتاج الکترونیکی در او ایجاد می‌کند.

توقعی که با توجه به جایگاه شیراز در محصولات الکترونیکی و نیز پسوند بین‌المللی برای نمایشگاه شمال غرب این کلان شهر نادرست نیست و بسیار به‌جاست؛ نکته‌ای که مدیرعامل شرکت نمایشگاه­های بین­المللی استان فارس نیز بدان اذعان دارد.

عبدالناصر اسکندری در حاشیه آیین آغازین این نمایشگاه می‌گوید: استان فارس با داشتن زیربناهای دانشگاهی و علمی و همچنین کارخانجات و صنایع وابسته به صنعت ارتباطات بستری مناسب برای نوآوری­های هر روزه می باشد.

اما مراجعه‌ای که به این نمایشگاه و در پی اطلاع‌رسانی ضعیف دست‌اندرکارن این نمایشگاه صورت می‌گیرد، تناقضی در باور و توقع مراجعه کننده و واقعیت نمایشگاه رایانه، الکترونیک و ماشینهای اداری و نیز نمایشگاه تلفن همراه، تبلت و لپ­تاپ ایجاد می‌کند.

آنجا که تنوع محصولات الکترونیکی در این نمایشگاه بسیار اندک است و در برخی موارد تنوع بخشی به محصولات به اتکای کالاهای دست دوم صورت می‌گیرد و در اینجاست که با مثلثی از تناقض کالای دست دوم، نمایشگاه بین‌المللی و قطب الکترونیک کشور روبر می‌شویم.

می‌توان بخشی از کمبودهای نمایشگاه محصولات رایانه، الکترونیک و ماشینهای اداری، تلفن همراه، تبلت و لپ­تاپ را می‌توان ناشی از اهمال شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه دانست.

نکته‌ای که اسکندری، مدیرعامل شرکت نمایشگاه­های بین­المللی استان فارس نیز بدان اشاره می‌کند و می‌گوید: با توجه به این که همیشه استان فارس به عنوان قطب الکترونیک ارتباطات و IT شناخته شده بر همگی فعالان و متخصصین این عرصه در این استان لازم است تا حساسیت و موشکافی بیشتری به این صنعت داشته باشند.

اما بخشی از ضعف در این نمایشگاه را می‌توان به سیاستگذاران و دست‌اندرکاران نمایشگاه بین­المللی استان فارس مربوط دانست که اهداف نمایشگاه در برگزاری و عرضه محصولات مناسب در این مکان را به‌درستی تبیین نکرده‌اند.

نکته‌ای که در بایدهای دستورالعملی قراردادهای این موسسه در پایگاه اطلاع‌رسانی نمایشگاه‌ بین‌المللی استان فارس می‌توان مشاهده کرد، آنجا که صرفا به بایدهای شکلی قرار گرفتن در غرفه‌ها بسنده شده و در مورد نوع محصولات عرضه شده در نمایشگاه نکته‌ای بیان نشده است.

آنچه برای تلنگر جهت ارتقای عرضه محصولات لازم به ذکر است اینکه برگزاری نمایشگاه‌های موضوعی در نمایشگاه بین‌المللی استان فارس مکانی برای ارائه محصولاتی است که مشتریان با دسترسی به اطلاعات شفاف ناشی از معرفی کالاها و مقایسه آنها بتواند به کالایی با کیفیت دست یابد، نه اینکه صرفا مکانی باشد برای برگزاری نمایشگاهی که نمایشگاه باشد.

نمایشگاه‌هایی که نبود کالاهای متنوع و باکیفیت در آن نتیجه‌اش به‌جای خرید محصولات به‌روز و مناسب از نمایشگاه، تنها به خوردن فالوده‌ای در مسیر برگشت ختم می‌شود.

گزارش از مرتضی نوشاد

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

118

119

1