t_page
کد خبر: ۶۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶
یک فنجان سیاست/ قسمت سوم
جریانات سیاسی فارس و خاصه شیراز جدا افتاده ماهیت پرراز این شهر گل و بلبل نیست؛ عجایبی که آن را می توانی در عملکرد برخی جریانات سیاسی برای داشتن همزمان «خدا و خرما» مشاهده کرد.
به گزارش عصرفارس، چرایی و چگونگی شکل‌گیری «مجمع روحانیون مبارز» به‌‌عنوان بارزترین نماد جریان اصلاح‌طلبی سنتی در سطح کشور را که از نظر می‌گذرانیم، «قدرت سیاسی» و«انتخابات» مهم‌ترین دلایل تشکیل این تشکل می‌یابیم.

با داغ شدن تدریجی انتخابات دور سوم مجلس و ان قلت‌هایی که از سوی «جامعه روحانیت مبارز» به حضور برخی چهره‌های خاص در لیست حمایتی این تشکل اصیل مذهبی روحانی‌محور، افراد دور مانده از حمایت و برخی دیگر از روحانیونی که اعتراض خود را در قالب تشکلی جدید به محضر «امام روح‌الله» عرضه بدارند و برای ایجاد و ادامه فعالیت خود «توجیهی» داشته باشند؛ تشکلی که بعدها و در تیرماه سال 88 به همان سبك و سياق گروهك هاي ضد انقلاب و هم آوا با دولتمردان صهيونيست به اردوگاه ضد انقلاب پيوست و با تاييد ضمني آشوب ها و اغتشاش ها و تجمع هاي خياباني در «فتنه» پس ازانتخابات دهم ریاست جمهوری عملا مسئوليت خون هاي ريخته شده را بر عهده گرفت.

قصه «اصلاح‌طلبان سنتی» در استان فارس و خاصه شهر شیراز کمی متفاوت از سطح کشور است و برجسته‌ترین (!) اقدامات مقدماتی آن را می‌توان در اعتراضاتی دانست که از سوی این جریان و به‌ویژه آقای «حجت‌الاسلام خاص» دانست که نسبت به انتصاب «آیت‌الله حائری شیرازی» به‌عنوان نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز از سوی «امام روح‌الله» اعتراض کردند. جریانی که در اعتراض خود به انتصاب «آیت‌الله حائری شیرازی» به اهانت‌ها در نماز جمعه به خطیب جمعه بسنده نکرده و دامنه اهانت‌ها را به «آیت‌الله احمد جنتی»، نماینده وقت «امام روح‌الله» گسترش دادند که از سوی بنیان‌گذار انقلاب اسلامی برای رفع اختلافات در استان و شیراز به این شهر پر رمز و راز سفر کرده بود.

به هر روی آغاز فعالیت جریان «اصلاح‌طلب سنتی» فارس در استان چندان مبارک نبود و پیش قراولی آن نیز بر عهده شخصی بود که حتی اقداماتش در زمان تصدی دادستانی شیراز در زمان آیت‌الله عبدالحسین دستغیب اعتراض این شهید محراب را در پی داشت.

جریان «اصلاح طلب سنتی» فارس و «حجت الاسلام خاص» در شیراز

(دیدار مرد عبا شکلاتی اصلاحات با حجت الاسلام خاص/ عکس تزئینی است اما خود نمونه ای از خروار است)

این جریان پس از عدم توفیق در دستیابی به قدرت سیاسی برای خدمت (!) به انقلاب اسلامی گوشه عزلت گزید و فعالیت آموزشی را پی گرفت و در فعالیت آموزشی خود نیز به‌جای تربیت خدمتگزاران به اسلام، پرورش مرید را در پی گرفت و گذران عمر کرد. وقایع سال 88 همان‌گونه که ماهیت جریان اصلاح‌طلب سنتی در سطح کشور را آشکار کرد، عملکرد آموزشی جریان «اصلاح‌طلب سنتی» فارس به رهبری «حجت‌الاسلام خاص» را نیز عیان ساخت که نتیجه‌اش قداره کشی مریدان و محصولات فرآیند آموزش این «حجت‌الاسلام خاص» آن هم در مکانی مقدس شد.

این روزها اما «حجت‌الاسلام خاص» که تجربه حضور در مجلس خبرگان رهبری را دارد و عدم التزام عملی‌اش به ولی‌فقیه در اتفاقات حین و پس از سال 88 علنی شده است، بار دیگر عزم حضور در انتخابات کرده و هوادارنش نیز برای احراز صلاحیت و پیروزی حتمی‌اش خط ونشان کشیده‌اند. خط و نشانی از جنس همان‌ها که در سال 88 بروز دادند و نتیجه‌اش ضرب و جرح تعدادی از شهروندان شیرازی بود که از مصلا و نماز جمعه قصد خانه کرده بودند.

اعلام داوطلبی «حجت‌الاسلام خاص» که به ادعای مریدان، مرجع و صاحب رساله است، در حالی صورت می‌گیرد که اگر فرض بر احراز شرایط مرجعیت باشد، پیش از این هیچ یک از مراجع تقلید آن هم به سبب شان بالای جایگاه مرجعیت در انتخابات خبرگان رهبری اعلام داوطلبی نکرده‌اند و این هم خود یکی دیگر از عجایبی است که از جریان «اصلاح‌طلب سنتی» فارس و خاصه شهر شیراز به منصه ظهور رسیده است.


مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

.

.

.

.

.