t_page
کد خبر: ۹۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۶
زهرا رئیسی؛
سمبل ها غالباً توسط نوستالوژی ها و جامعه و فرهنگ فرد شکل میگیرند. با این حال، یک تصویرگر یا نقاش، قدرت این رو داره که سمبل های جدیدی رو خلق کنه.
زهرا رئیسی/ "عصر فارس"؛ تصویر گری کتاب ها و پروژه هایی از این قبیل، حتی درست کردن یک نمایشگاه نقاشی با موضوعی خاص، نیاز به پردازش و تحقیق زیادی داره .
زمانی هست که شما، شناخت کافی از موضوع مورد نظر رو دارید. تمام تصاویر، یکباره به ذهنتون خطور میکنه و همه ی اشکال و خطوط به سرعت ترسیم میشن. مثلاً فردی که جنگ رو با تمام وجودش لمس کرده ممکنه به راحتی نمایشگاهی با موضوع جنگ برپا کنه. یا فردی که مدت طولانی از بیماری های روحی و روانی رنج میبرده، میتونه به راحتی، حالات مختلف این افراد رو به تصویر بکشه.
با این حال، ممکنه دغدغه هایی از این قبیل پیش بیاد؛ مثل این که چه سمبل هایی برای نشون دادن اون موضوع یا حالت مناسبه؟ چطور میشه رابطه ی معناداری بین موضوعی که صرفاً در ذهن و احساس فرد شکل گرفته، با خطوط و رنگ ها و ابزارهایی که در عالم نقاشی وجود داره برقرار کرد؟
خطوط و رنگ ها و سمبل هایی که در عالم انتزاع وجود دارند، جدای از شکل ظاهری و فیزیکی، میتونن نماینده ی احساسات خاصی هم باشن. رنگ ها، غالباً ساده ترین و عمومی ترین عناصر تاثیرگذار هستند.
به عنوان یک تصویر گر، شناخت عناصر جزئی برای نشون دادن کلیات یا ایجاد مفاهیم پیچیده و عمیق، بسیار ضروری و بدیهیه.
به طور مثال برای تصویر گری های متعدد از پدیده ی افسردگی، شما ملزم هستید که در ابتدا، مجموعه ای از رنگ ها، خطوط و سمبل های مرتبط با این موضوع رو شناسایی کنید. مثل رنگ های آبی و زرد که به ترتیب، افول و انفعال رو نشون میدن. غالب شدن این رنگ ها، غالباً احساساتی مشابه افسردگی رو منعکس میکنه. در ادامه، استفاده از خطوط شکسته و منحنی های نامنظم، میتونه این احساس رو با شدت بیشتری منتقل کنه.
سمبل ها غالباً توسط نوستالوژی ها و جامعه و فرهنگ فرد شکل میگیرند. با این حال، یک تصویرگر یا نقاش، قدرت این رو داره که سمبل های جدیدی رو خلق کنه.
زمانی که گزینش های خودتون رو در رنگ، خطوط، بافت و سمبل های ذکر شده، انجام دادید، میتونید پروژه ی تصویرگری رو شروع کنید.
روانشناسی گشتالت به همین ترتیب به پدیده های هنری پرداخته. به عبارتی، شما مجموعه ای از جزئیات رو مطالعه و بررسی می کنید. درک شما بسیار متفاوت از شخصیه که صرفاً، نقاشی هایی در مورد افسردگی رو مشاهده میکنه.
در بیشتر موارد، مخاطب شما جزئیات رو درک نمیکنه؛ تنها هدف اصلی و نهایی شماست که به چشم مخاطب میرسه.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار